STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

café svensson & RSA

Igår gick jag, daniel och emelie till café svensson på kvällen, käkade lite morotskaka och bara hängde. jag skrev även upp mig för lite volontärande i svenska kyrkan och på cafét nästa vecka. har velat göra det länge, kommer bli roligt! väl tillbaka i lägenheten möttes vi av en fet kackerlacka i köket (mindre kul)... behöver jag nämna att jag var lite nervös när jag skulle somna? usch..

idag blev det en heldag inne i city. klockan 6 i morse ringde klockan och halv 8 var jag ute genom dörren. tog mig en promenad på 20 minuter till westfield towers där jag bokat min RSA kurs (Responsible Service of Alcohol). sex och en halv timme senare gick jag därifrån med ett RSA certifikat och en norrman och engelsk tjej som sällskap. vi gick runt lite och kollade in staden och gick även till ett post office för att fixa nått litet RSA-kort som man tydligen ska ha. Kändes sjukt konstigt att sitta i skolbänken igen, speciellt så länge och med så ointressanta saker som sas. Dom hade lätt kunnat korta ner kursen till hälften om han inte upprepat sig så mycket eller kommit in på sidospår. men nu är det gjort så det hjälper mig troligtvis att få jobb lite lättare, om inte annat så kommer jag nu får mer jobb på min nuvarande arbetsplats!

I helgen blir det invigning av grillen på balkongen, lite jobb, utgång och lejonkungen på bio.
-fortfarande glad.

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att det finns cafe Svensson så du kan få lite morotskaka på andra sidan jorden./mamma

2011-09-30 @ 08:29:43
Postat av: Pappa

Nu är din pappa ännu stoltare över dig! Du har gått en kurs i "Ansvarsfull alkoholservering"!!!! va bra! Det har ju legat på mig att sprida den utbildningen till "dina kollegor" på svenska restauranger de senaste 3 åren, YES!

2011-10-01 @ 09:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se