STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Sydney it is!

blev ju lite sisådär med den feta bildupdaten.. men ni (typ 3 trogna läsare) får ta det som en bra grej att det är lite tyst här på bloggen, det betyder antagligen att jag är för upptagen med att leva och ha skitroligt här i favvostaden, i favvolägenheten med favvofolket. men nu har jag pausat lite och tänkte uppdatera om vad som pågår i mitt sydney liv just nu;

jag har för tillfället 4 olika hudnyanser lite fläckigt utplacerade över kroppen. Solen tar ju så sjukt snabbt och mycket här så det är omöjligt att sola jämt om man inte ligger och snurrar på stranden hela tiden vill säga, favoriten är min snygga bonnebränna på låren, hehe.

I måndags köpte jag, Agens och Daniel med oss lite fika och gick och satte oss i solen i centennial park, kollade fåglar, tog hoppkort och hade det allmänt gött. ett helt okej sätt att börja veckan på! dagen efter tog jag en två timmars långpromenad till parken igen, gick även till det enorma stallet alldeles i närheten och satt och tittade på en ridlektion, saknar verkligen hästarna hemma.


Vi har skaffat en tv-dator-sladd så vi numera kan ha filmkvällar delux med att kolla filmer från datorn på tvn, mys!

jag och roomisarna har denna veckan besökt lite lokala pubar, vi ville komma ifrån mainstream-klubbandet och hitta lite guldkorn för att kunna ha lite inside-information efter att faktiskt ha bott i sydney i över ett halvår. i onsdags besökte vi (jag, Agnes, Axel och Daniel) Pocket Bar, jätte mysigt litet ställe med fin inredning och sjukt bekväma soffor, lätt värt ett besök till. och då ligger deras banana cheesecake/nutella crêpes illa till, hur gott låter det inte liksom? Igår gick vi till Shady Pines Saloon, eller "den vita dörren" som vi kallar det då det är en liten vit dörr på en lite slummig tvärgata, inga skyltar, ingenting. men när dörren öppnades var där knökat med folk! (och uppstoppade djur i alla storlekar..) också mysigt ställe men helt olikt Pocket Bar. hoppas trenden fortsätter och att vi nästa vecka går och upptäcker några nya ställen, kul!

Min kusin Ingrid landade i Australien igår och om en månad eller så är hon i sydney, ska bli så kul att ses igen, går alla planer som jag vill så kommer vi troligtvis fira jul tillsammans på Tasmanien också, wie!

Härom dagen fick jag och Daniel besök i form av en Huntsman spider stor som en hand som satt i vårt tak. Bakbunken åkte fram och senare på kvällen fick Jag slänga ut den från balkongen då Axel och Danne ville släppa ut den med argumentet: "vad vill du helst ha, EN stor spindel eller massa kackerlackor?" man bara, ehhhh.. kackerlackor???!  (tydligen jagar och äter dessa spindlar kackerlackor, för er som inte hängde med).

Vi har hunnit med att ha både inflyttningsfest och halloweenfirande i lill-lägenheten. det sistnämnda fick vi även uppleva då vi tog en promenad längs oxford street (där det i vanliga fall brukar hänga en hel del roliga och mindre roliga typer) och stötte på allt från zoombies till skelett och transvestiter. såg även några ungar som gick och trick or treatade, sött.

I helgen utlovas 30 grader så vi laddar upp med picknickkorg och cozzies för två heldagar på Bondi beach.

25 dagar kvar tills smaxel kommer hit, längtar!

Nu: läsa igenom detta något röriga inlägg och sedan promenera bort till paddys market för att leta ryggsäck.

over and out!

/Hanna



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh vad gott det låter särskilt "go fika" crepes. Googlade Huntsman spider den var hemskt stor huuaaa jag hade nog inte heller varit så modig om den hade varit här hemma inomhus!/mamma

2011-11-04 @ 20:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se