STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

ett litet ord och det stavas ÅNGEST

började jobba 06:30 som vanligt så gick upp kl 06:26 (som vanligt,hehe) gjorde mina morgonsysslor; gav barnen frukost och hjälpte dom med skoluniformer, se till så att lilltjejen kommer med sin skolskjuts ordentligt, plocka ur diskmaskin och fixa i köket, dammsuga, plocka i ordning leksaker, slänga sopor och städa badrum osv osv osv i en väldig fart för klockan 9:30 (precis när jag slutat) var tanken att jag skulle slänga mig ut genom dörren för att springa till bussen som skulle ta mig in till stan. Klockan hann kanske bli 9:40 innan jag kom iväg så missade första (och andra bussen jag tänkte ta) men åkte från warringah som tur är och där går bussarna hela tiden, dock lyckades jag såklart hoppa på den som tog längst tid... hur som helst. Mötte upp Emelie inne i city vid QueenVictoriaBuilding och därifrån skulle vi hitta till Pitt Street Mall, jag vet inte om vi hittade rätt tillslut eller inte men till affärer kom vi iallafall och efter att ha strosat runt i de gamla vanliga fastnade vi till sist i Valleygirl (som inte finns i Warringah btw) jag ä l s k a r den affären! lite för mycket verkar det som.. för kom ut därifrån 4 klädesplagg rikare och x antal hundralappar fattigare (har inte ens vågat räkna ut i SEK hur mycket jag spenderade.. hehe) sjuk pengaångest men jag är nöjd ändå! Fick köpt en midsommarklänning också så nu är jag redo inför fredagens firande på scarycanary, det kommer bli så bra, jag längtar.





Dagens tips, dagens tips lalalalala dagens tips:

Lyssna inte på aussies när de säger att det är snorkallt utomhus! det gjorde jag idag packade på mig massa lager efter det att min värdmamma kommit in och sagt det efter sin morgonpromenad.. Men när jag lämnade huset och bara gick typ 200 meter svettades jag halvt ihjäl! visst, det var "bara" 16 grader idag men ändå fullt solsken och himla najs vinterväder om jag får säga det själv. När hon sedan ännu en gång senare under dagen frågade mig om jag frös vart jag tvungen att säga till henne att hon måste åka till Sverige och uppleva en riktig vinter för detta börjar nästan bli löjligt, haha.


/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shoppa på, det blir man glad av!

Skicka gärna en bild på dej i midsommarklänningen, Kram mamma

2011-06-22 @ 17:19:14
Postat av: Frida

haha, skit i det! du har cashflow varje vecka! är man aupair är man värd all shopping man kan göra, haha

2011-06-22 @ 19:39:51
URL: http://fridasfriday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se