STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Those words, they never go away

well nu har det gått en vecka igen, jag är så otroligt dålig på att uppdatera under vardagarna, mest för att de är så hiskeligt (någon INTare som kopplar?) ointressanta..

hur som helst, veckan har tickat på ganska fort och i fredags förmiddag åkte min kära värdfamilj till new castle för att hälsa på släkt och lämnade därmed huset helt i mina händer. personligen fattar jag inte hur man kan göra det, bara lita på en mer eller mindre random 20åring att ta hand om ens hus under en helg. haha knepigt. men å andra sidan, det kan ju inte vara värre än att jag tar hand om deras barn liksom, vilket jag personligen heller a l d r i g skulle kunna med att låta någon annan göra, uhu hemska tanke!

det har varit sååå skönt att ha en barnfri helg, dock har det varit lite småscary vissa stunder. När jag är hemma i mitt hus, i älskade sverige, ensam kan jag ibland bli lite rädd om man hör nått konstigt ljud eller så men oftast är det ju så att man kan huset utan och innan så innan man hinner bli riktigt rädd har man hunnit lokalisera ljudet. Men tänk er då att höra dessa konstiga ljud, i någon annans hus, i ett främmande land, med läskiga grannar och äckeldjur krypandess överallt, inte roligt kan jag lova. vart lite skrajsen igår kväll när jag skulle sova.. men som sagt, göttigheten av att vara herre i huset ett tag till överväger rädslan för att vara själv, kort och gott; jag gillar't.


Gårdagen spenderades först med lite jobb på morgonen, sedan warringah med Emelie som sedan följde med mig hem för att käka mat (morotspaj) och glo film. mysig fredagskväll blev det.

idag var den äntligen här, morgonen som jag hade sett fram emot i flera veckors tid, morgonen då jag skulle få sova ut, morgonen utan barn gapandes utanför sin dörr. något jobbigt att jag ändå vaknar 05:50 av mig själv och kan inte somna om efter det ?! gaaah. störande.

Hängde lite i chatswood idag och när jag kom hem blev det 3 timmars skypesamtal med mamma, elin och axel.
nu väntar jag på att Emelie ska dyka upp, hon har varit på konsert och ville ha en lugn, barnfri morgon imon så hon ville sova här, haha. Jag är så galet trött, vill bara sova nu nu nu.   jag har till och med varit snäll och bäddat hennes säng (läs: madrass på golvet) ...allt för att det ska gå snabbt och smidigt att gå och lägga sig direkt när hon kommer. men lär piggna till och vara övertrött lagom till när hon dyker upp.. woopi.


/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en lugn men mysig helg /mamma

2011-07-17 @ 20:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se