STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Tystnad, Tagning.. Explosion!

okej, detta kommer bli ett rörigt inlägg med massa saker jag glömt av att berätta från veckan men ska försöka undvika att flumma iväg så gott det går. here we go!


söndag 17/7 - IKEA

jag och emelie hade en slö morgon hemma hos mig, men kände att en söndagsutflykt skulle sitta på sin plats och bestämde oss för att försöka hitta till Ikea, lättare sagt än gjort, efter att tagit fel tåg och åkt x antal stationer fel (börjar änna bli en vana nu,haha) kom vi till sist fram (1½ timme innan stängning haha!) Vi gick och kikade lite, köpte lite godisförråd och åt köttbullar, såklart. köttbullar, potatismos och lingonsylt har nog aldrig smakat så bra.


(baraförattEmelietarbajsfinabilderochjagsnordomhelatiden)

.....

det blev ingen hund i torsdags, hund-organistationen skulle istället komma hit med den på måndag men när dom ställde in det också fick Ingrid nog och sa att vi istället kommer och hämtar den på måndag, så det vankas två timmars bilresa tillsammans med tre ungar på måndag, jag längtar..eller?


igår blev det lite skönt häng i Manly, mötte upp Emelie och Anna som hade med sig två nya svenska tjejer, trevligt. sedan kom även Tori och hennes syster dit så det var kul med lite nytt folk. Dock drog alla hem runt 11 och lämnade mig och emelie ensamma, så vi snackade lite och delade sedan taxi hem, lite skönt att komma hem tidigt ändå.

har ägnat morgonen till att surfa runt på aftonbladet, gp och expressens hemsidor för att läsa om alla hemskheter som hände i norge igår, usch säger jag bara! det blir så verkligt när det är så nära.. hade ju likväl varit sverige liksom. Det man ser dagligen från mellanöstern är ju liksom "där borta" hur hemskt det än låter så är det så jag tänker och att det är inget som någonsin kommer drabba oss, men det är en sjuk värld vi lever i och man vet inte längre vad man ska förvänta sig.

klockan är nu 12:30 och jag ligger fortfarande i sängen.. skulle träffat Felicia, som äntligen anlänt till sydney för några dagar, idag för lunch inne i stan men båda kände väl att vi inte var på topp idag så vi skjuter på det till imorgon, längtar! vi har ju knappt träffats sen studenten och det har hänt så mycket, tänk att vi ska träffas här på andra sidan jorden och catch up, hur coolt är inte det när man tänker efter?


...Nä det blev så rörigt som jag misstänkte från början men jaja. hörs på måndag troligtvis, nu drar jag till gymmet och sedan till Emelie så får vi se vart kvällen för oss :)


jätteroligt att se att det är lite fler personer som kikar in här nu förresten, gillar't.

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se