STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

SEMESTER FRÅN SEMESTERN

fy va jag är värdelös på att blogga.. men här kör vi ett litet inlägg iallafall.

mellan den 11-26 december tog jag och Axel en liten semester från semestern och drog tillsammans med kusin Ingrid och hennes kompis Åsa ner till Victoria och Tasmanien för att hälsa på lite släkt. kort sammanfattning av veckorna:

V I C T O R I A
melbourne
cousin Pete
s t o r m t r o o p e r
cookies
lawn bowling
hamilton
natt marknad
koalas
great ocean road
tvillingar
roadtrip
S O U T H  A U S T R A L I A
vinprovning
gumtrees
nästan krocka med en emu
T A S M A N I E N
devils
julafton
honda
cricket
vattenfall
wombat
känguru
fiska
bedlam
grilla
wineglass bay


på boxingday var jag och Axel tillbaka hemma i Sydney och under våra sista veckor här har vi hunnit med en del.. bland annat:
Manly-Spit beachwalk, sydney tower, Wildlifepark, bondi-cogee, hälsa på familjen Beaven, b a d a t, sydney aquarium, firat nyår nere vid harbour bridge, ätit fish and chips i watsons bay, åkt manlyfärjan, gått genom skogen, bott 13 personer som mest i lill-lägenheten, gått över harbour bridge, tagit pusskort framför operahuset, skrattat, gråtit, sett på bio, myst med bästa roomisarna , blue mountains osv osv osv.

nu känner jag mig redo för nya äventyr! to be continued...

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att läsa på din blogg igen det är en höjdpunkt i tillvaron. kram mamma

2012-01-09 @ 20:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se