STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Yo ho, yo ho, a pirate's life for me

Med risk för att låta gnällig... men måste verkligen skriva av mig lite:

har haft sämsta dagen någonsin här.. för det första vaknade jag upp med huvudvärk och har varit galet trött under dagen, tror jag börjar bli sjuk eller nått för jag har sovit typ hela helgen. hur som helst har det varit storm här de senaste dagarna. blåser, regnar och haglar (!!) som bara den. så man har absolut noll lust att gå ut, eller att ens titta ut på eländet.. (speciellt när man ser hur gött det är hemma i sverige..)

var med barnen hos doktorn idag för att ta spruta mot influensa typ. och efter att ha suttit och försökt underhålla ungarna i väntrummet i tre timmar visar dig sig att det inte finns tilllräckligt med vaccin för de två minsta. snacka om att jag blev purk. så vi åkte hem igen bara för att komma tillbaka imorgon, å vad jag längtar...

Drog på tisdagsbio på kvällen för att se pirates of the caribbean on stranger tides. men även det blev en sådär-upplevelse.. påväg till bion var jag som vanligt tvungen att gå genom den mörka skogen, men det har jag ju nästan vant mig vid i det här laget.. grejen var bara att eftersom det regnat så mycket så var det värsta floden där stigen vanligtvis brukar vara.. inte kul. så försökte hoppa på lite stenar och gå balansgång på stockar.. i mörker... lyckat. nämnde jag att det även kröp en spindel framför fötterna på mig där jag gick? den såg jätteläskig ut och var säkert livsfarlig. (typ tredje gången jag ser en spindel på nära håll, har haft två stycken i mitt rum hittills men de har sett ut som vanliga svenska husspindlar tillskillnad från denna varelse, den var inte jättestor men den var fet och såg allmänt giftig ut.. det är vid sånna tillfällen jag blir påmind om att jag faktiskt är i australien och att det faktiskt inte alltid är så trevligt här.. var livrädd resten av vägen och övervägde att ta taxi hem bara för att slippa gå hem genom skogen igen. ussssch.)

Hade inte haft några särskillt höga förväntningar på filmen och den var inte så himla bra heller.. det enda positiva under dagen var det trevliga bio-sällskapet, tack Amanda! ♥ (vi smider även lite planer för framtiden.. men det är en hemlis än så länge!)

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Victoria

Sv: Härligt att höra! Frukost är viktigt ;)

2011-06-01 @ 19:15:50
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Hanna du får försöka att ta det lugnt de närmaste dagarna och gå o lägga dej tidigt , drick varm mjölk med honung. Usch för den hemska skogen vill inte att du ska gå där, finns det verkligen ingen annan väg?

Då får du åka taxi punkt slut!

Sköt om dej å hoppas du känner dej bättre imorgon.

kram mamma o pappa

2011-06-01 @ 20:29:15
Postat av: Frida

ja, ibland har man ingen lust att passa barn om man mår kass. det som är det dumma är att det inte är jättelätt att bara "ringa in sjuk". Krya på dig!

2011-06-05 @ 21:19:48
URL: http://fridasfriday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se