STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Taronga Zoo

hade världens slöaste morgon, vilket var sååå skönt! men vid 12 tog jag buss till manly och färja därifrån för att tillslut hamna på Circular Quay inne i stan där jag skulle möta upp en brittisk kille jag träffade härom dagen vid namn John. vi bestämde oss för att gå på zoo, så tog en färja över till Taronga Zoo. när vi gick av färjan kunde man antingen ta buss eller linbana för att komma till entren, vi tog linbanan! fick värsta utsikten osv och kunde se hela zoot ovanfrån, det var stort. Väl inne gick strosade vi runt och tittade på alla djur, klappade kängurus och bara pratade om det mesta. klockan 5 vart vi klara och bestämde oss för att käka någonstans, eftersom jag råkade säga att jag aldrig ätit fish and chips till en britt (!! hehe) så var det såklart det som stod på menyn. Tog en buss till nån strand som jag såklart inte minns namnet på (frågade till och med flera gånger för att komma ihåg, illa) men det började på B och låg nära Mosman, typ. måste säga att det verkligen inte var nått speciellt, smakade typ inget och jag är ju egentligen inte överförtjust i pommes.. men det gick ju att äta iaf.

efter maten skulle John skjutsa hem mig (är bara glad sålänge jag slipper krångla med bussarna) men batteriet i hans bil var dött så medan det laddades gick vi hem till honom och glodde en film... Role Models blev det, ganska dålig var den faktiskt men lite småkul.

Kom hem, åt en müslibar och somnade, bra dag!


var riktigt varmt och gött väder idag så det blev klänning och sandaler (typ andra gången jag är barbent sen jag kom hit, haha.)


sötaste platypusen! såg en riktig också, dom är ju pyttesmå..


utsikt från linbanan


wombat <3


sötnos som man fick klappa


tog typ en halv evighet för oss att hitta bebiselefanten, men söt var den :)


i linbanan..


/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va härligt med fint väder, fin klänning.

Lät som en bra dag, men väldigt högt upp var linbanan inget för mig. Kram från mamma

2011-05-09 @ 22:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se