STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

The smiles returning to the faces

skrev just ett jätte bittert blogginlägg men raderade det för ville inte verka helt wierdo, nöjer mig med att skriva tack för att du sabba min kväll.. och förlåt.


vädret har fortsatt att vara skit under hela veckan och jag har vart superdeppig. inte haft ork eller lust att göra något och har mest sovit hela dagarna. Den gnutta hemlängtan jag kände för ett tag sedan har nu ökat och jag är nästintill panikslagen över att jag inte kan komma hem. eller ah, kan och kan.. det är klart jag kan om jag verkligen vill, hem är ju inte längre än en (eller kanske tre) flygresa bort. men samtidigt vill jag ju inte hem, jag vill vara ute på äventyr och leva livet, det är ju här jag ska vara.

hur som helst, idag vart det fredag igen och lite  s o l s k e n  på det gjorde min dag och jag kände mig faktiskt riktigt glad för en gångs skull. tog mig en långpromenad på morgonen och sedan en sväng ner till Warringah Mall där jag shoppade lite (ännu en faktor som fick mig att må bättre) bland annat två tröjor och ett par skor på rea, australien är ju värsta rea-landet.. har varit rea sedan jag kom hit och den verkar aldig ta slut. tur är väl det ifs eftersom allt är apdyrt.

Kom hem vid halv3, åt lite lunch och väntade på att Claire skulle komma hem från skolan. Sedan var det lek, matlagning, pyssel, bad, datorspel, musik och muffinsbakande som gällde fram till kl 7 då jag gjorde mig lite halvt i ordning och drog iväg till Manly för att käka middag tillsammans med Emelie, Amanda, Rebecca och Helga. Vi åt god men dyr pizza och donkenglass till efterrätt. Det blev en trevlig kväll, väldigt lagom vilket jag behövde! Kom inte hem vrålsent heller så det var skönt.

Lägger ut lite bilder på kläderna när jag känner motivationen till det, tills dess ha det gött. nu ska jag faktiskt inte kolla på HIMYM för en gångs skull.. utan jag ska läsa min bok och sedan sova. pusshej!



Amanda och moi på resturangen.
(Emelies bild)


/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbigt med din hemlängtan, men som jag sagt tidigare så är allt som vanligt här hemma så försök att stå emot de tankarna och låt dom inte ta över ditt liv nu.

Det går upp och ner hela tiden men när du kommit över detta så kommer du att känna dig mycket starkare igen.

Du är så modig och bra så du fixar det här, tänk inte för mycket på framtiden utan försök att ta vara på tiden nu allt annat löser sig på ett eller annat sätt. Du har hela livet på dig så du behöver inte stressa fram massa beslut.

Älskar dej, tusen kramar mamma.

2011-06-18 @ 22:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se