STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Glad Påsk!

Glad Påsk till er alla :) har ännu inte firat nån påsk då dom firar på söndagen här. trots att det regnat och vart lite småtråkigt väder så har jag haft en toppenbra lördag ändå:
började med att jag hade en fet sovmorgon och när jag väl vaknade låg jag kvar i sängen och glodde film. sedan duschade jag och käkade frukost. Tydligen är en av "mattraditionerna" här runt påsk att äta hot cross buns till frukost. Det är någon slags blandning mellan fralla och vetebröd (mest utav det sistnämnda) med russin eller choklad i och eftersom dom smakar vetebröd tyckte jag dom var asgoda som de var men då skulle jag tydligen "förstöra" dom genom att lägga smör emellan och värma i micron eller rosta dom, haha knepigt. Hur som helst.. efter frukosten tog jag bussen in till Manly för att möta upp Emelie :) vi gick och kollade lite i butiker och babblade på om det mesta. Sedan besökte vi Max Brenner - Chocolate Bar som jag blev tipsad om häromdagen. och åh så bra det var! så sjuuukt himla gott! jag köpte mig en tuttifrutti waffle som bestod av en stor våffla, glass, jordgubbar, banan och massa mumsig choklad! lite dyrt var det allt men helt klart värt att besöka fler gånger!! runt 5-tiden började de flesta affärer stänga så vi bestämde oss för att gå på bio (finns en liten söt biograf i Manly med endast två salar) bestämde oss för att se filmen Arthur som var jätterolig (den kommer på bio i sverige i maj, se den!) Men det roligaste var ju när vi skulle sätta oss inne i biosalongen, biljetterna är inte numrerade här så när vi gick in kom en liten asiatisk man fram med en ficklampa och visade oss vart det fanns lediga platser, haha blev helt paff men kul var det! Åkte buss själv tillbaka på kvällen utan att fråga busshaffören vart jag skulle av och jag gick nästan av vid rätt hållplats! det tar sig:)


hot cross bun och godaste våfflan på Max brenner, mmmh!

Manly cinema (bilden snodde jag från Emelie då hennes var mycket bättre än min :)




...
jag saknar dig Axel <3

Kommentarer
Postat av: elin

åååååååh så gott de där såg ut!

2011-04-23 @ 18:17:44
Postat av: Mamma o Pappa

Choklad bar det är nog något för mig, ser väldigt gott ut. Va kul att ni hittar på så mycket saker att göra,fortsätt så. KRAM

2011-04-23 @ 19:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se