STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

En vecka senare..

har spenderat en vecka i Sydney och uppdateringen på bloggen går sådär.. så här kommer en sammanfattning om vad jag sysslat med sen jag skrev sist:

Fredag 15/4:
sov mest hela dagen, det där med ingen jetlag var kanske lite förhastat att säga.. Kollade på fotboll (rugby men dom kallar det fotboll :P) på kvällen tillsammans med familjen.

Lördag 16/4:
Fick skjuts in till Manly på morgonen, pappan i familjen tyckte jag skulle ta färjan över till Sydney men det vågade jag inte (var trots allt bara min fjärde dag i landet!) så mest gick runt och kollade i lite butiker och gick till Manly beach såklart, väldigt fin strand. såg många surfare och folk som dök, synd bara att det var så tråkigt väder.. regnade och var kallt annars blev man lite sugen på att bada :) Gick även på en lång promenad på en gångled som ledde mig till en lite mindre strand som hette Shelly Beach, mysigt. En lite rolig grej som hände var att jag gick på höger sida första biten och folk som jag mötte tittade lite på mig och joggare verkade irriterade, jag fattade inte vad de tänkte förrän jag såg skylten "Keep Left" brevid gångbanan. -aaah just det! här är ju allt upp och ner och bak och fram. Går även till "fel" sida av bilen när jag ska sitta i passagerarsätet fram, haha.
Tog bussen helt själv tillbaka till huset igen, kände mig rätt duktig då deras bussystem är helt knäppt (busshållsplatserna har inte ens några namn?! liksom, hur ska man veta när man ska av???) så kom hem på kvällen, lekte lite med barnen och sen gick och la mig.



Manly Beach





Söndag 17/4:
första natten som jag faktiskt sov hela natten, men trots det var jag sjukt trött på dagen så stannade inne typ hela dagen och sov / hade hemlängtan.. kollade på tv-programmet Rescue on Bondi, riktigt kul program! längtar så tills jag får uppleva Bondi beach med egna ögon.

Måndag 18/4:
Började jobba på riktigt idag (fick ta det lugnt de första dagarna för familjen förstod att jag skulle vara trött) Så var uppe vid 06:30 och gjorde i ordning luncher osv. På förmiddagen åkte jag, mamman och de två pojkarna till Fox studios för att gå på The Family Show (typ tivoli) som tydligen är en mindre version av the Easter Show som verkar vara en rätt stor grej.. men detta var stort nog! hade massa karuseller som killarna gillade och spel och godis. mest av allt gillade jag nog djuren, på ett ställe var det snake-show där en man visade upp några av de farligaste/mest giftiga ormarna i australien.. så nu vet jag vilka jag verkligen ska hålla mig borta från. Såg även fladdermöss och en koala (som jag såklart klappade) jag gillar't! dom är ju så söta, och nu kan jag bocka av det från min to do lista :) Det var även galet varmt och soligt idag och jag tänkte inte på solskydd så jag var röd och bränd på ryggen när vi kom hem, gillar't inte sådär överdrivet..



Tisdag 19/4:
åkte med familjen in till CBD, tog färjan från Manly som gick direkt in till Sydney, smidigt! när man började närma sig hamnen kunde man se både  Harbour Bridge och operahuset uppenbara sig framför en.. När vi kom fram gick vi till den botaniska trädgården och åt lunch, det var jätte fint väder så senare gick vi nått varv runt operahuset och tog massa kort. Det var en häftig känsla men hade varit roligare att uppleva det med någon som också såg det för första gången, såklart!





Onsdag 20/4:

en vecka har gått och jag har ännu en lugn dag.. tog mig en lång promenad runt området för att försöka lära känna omgivningen lite så jag hittar bättre senare. Har galen hemlängtan.

Torsdag 21/4:
Tänkte att jag lika gärna kan slänga in vad jag gjort idag med. passade barn på förmiddagen, från typ 9-13 och sedan snörade jag på mig mina Rebook Easytone och vandrade genom bushen (såg min första orm, dock en babyversion, och massa ödlor) för att komma till ett shoppingmall i närheten. Shoppingmallet är enormt! kan tänka mig att spendera en hel del lugna dagar där. Dom har bio och allt. försökte hitta till djuraffären där de stackars (men åh så söta) hundvalparna finns men hittade det inte :P hehe. några timmar senare var jag "hemma" igen för att passa mer barn.. Börjar trivas rätt bra i familjen nu, var lite sisådär i början men det är nog en gnutta hemlängtan som talar osv. Dom är i alla fall otroligt snälla och vill mitt bästa så det är ju bra :) på kvällen somnade till How I Met Your Mother som vanligt, gillar't



jätte rolig granliknande växt med majskolvar till kottar!



Kommentarer
Postat av: elin

ååh. BRA UPDATE :) gillart! ;) koalan är så sööööööööööööööt åå vill klappa på lill huvudet :') ser sjukt härligt ut iallafall! :) gillar bilder! kram, saknar dig!

2011-04-22 @ 16:54:33
Postat av: MAMMA

Va roligt att läsa Hanna, jättefina bilder.Kan inte fatta att du är i Australien.

Är dock lite orolig över din promenad i buschen, AKTA DEJ FÖR FULA GUBBAR OCH ORMAR!

KRAM

2011-04-22 @ 17:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se