STARTSIDAN
 KATEGORIER
 DESIGNEN

Dag 1

sov rätt dåligt under natten (kroppen var antagligen inställd på DAG och inte natt, hehe) men gick ändå upp runt 9 och var förvånansvärt pigg! har varit vaken hela dagen (förutom en powernap på typ 15min runt kl 18) nu är kl 23. hur som helst.. vågade inte riktigt gå ut med en gång när jag vaknade så spenderade lite tid i rummet och packade upp min väska och la allt i byrån osv.

Fick ta hand om minsta killen Charlie 3 år nån timme på förmiddagen för mamman i familjen skulle iväg på nått möte. Charlie var sjukt blyg i början men det tog inte lång tid innan vi blev vänner och lekte med allt från lastbilar, vatten och hinkar till affär. Han är en otroligt söt liten kille. När mamman kom tillbaka så fick jag åka med henne till ett shoppingmall i närheten (tydligen bara 10min gångavstånd från huset) Vi gick runt och kollade lite och jag kunde köpa mig en fungerande adapter. Sedan fixade jag ett SIM-kort (som inte funkar! måste tillbaka och fråga vad som är fel) Vi gick även förbi en djuraffär för att titta på hundvalpar, tyckte så synd om dom där de satt i sina små glasburar :/ men åh så söta!

Efter det åkte vi till coco-beach en local beach som ligger rätt nära, en av TRE stränder vi har utsikt över från köket. efter det körde vi ner till Manly och det var mycket större än jag trott men väldigt fint och mysigt på samma gång, där verkar det mesta finnas. Tror jag kommer trivas där såg också manly beach (som vi också kan se från utsikten) vi åkte även till en slags utsiktsplats där man kunde se sydneys siluett.

På kvällen grillade vi och jag försökte lära känna föräldrarna lite bättre, dom fick även en glaslykta från orrefors som jagf hade haft med mig, det uppskattades!


där har ni lite att läsa från min första dag i Sydney (hela gårdagen är mest som ett blurr så detta får räknas som dag ett.)

ps. vet inte om jag hade förväntat mig mycket mycket värre eller om alla andra bara är väldigt gnälliga.. Jag känner då inte av någon jetlag!


från utsiktsplatsen med Sydney i bakgrunden


Kommentarer
Postat av: Hanna Olsson

Hej!! Åhh, låter jättebra! Härligt att höra! Stora kramar!

2011-04-17 @ 11:34:48
Postat av: Elin

åååh va roligt med blogg! fortsätt så!

2011-04-17 @ 22:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se